søndag 20. februar 2011

Noe annet

Ble litt lei - på tide med noe nytt.
Etter mange misslykkede tøfler så det endelig ut som en søt liten'en.

Får forsatt ikke til den fellingen :'( men det kommer seg.


Fellinga gikk IKKE på denne så den ble egentlig ganske lang og stygg. Ser bare ikke helt sånn ut på bilde.






Prøvde igjen og fikk et litt bedre resultat.





















Er så morro å strikke slike søte små saker <3

Her kommer oppskrift:
(Jeg er helt fersk på området så håper jeg ikke legger ut no ulovelige oppskrifter her - denne har jeg fått tilsendt. Isåfall si ifra så fjerner jeg).

SØTE BABYBOOTIES

Legg opp med frg 1 på p.nr 2 (41) 43 (45) m.

Strikk fram og tilbake 6 p. glattstrikk, 1 hullrad ( = *2 m r sammen, 1 kast, gjenta fra *) og 6 p glattstrikk.

Bytt til pinne nr 2 1\2 og frg 2 fortsett i rillestrikk til arb måler 6 cm fra hullraden.

Lag en ny hullrad og srikk så 4 p rillestrikk.Sett de ytterste (14) 15 (16) m i hver side på en tråd.

Strikk videre rillestrikk over de midterste 13m.Strikk til vriststykket måler ( 4 1\2) 5 (5 1\2) cm.

Strikk videre rillestrikk over alle m,men ta opp (12) 14 (16) m langs hver kant av vriststykket på første p. Strikk (2) 2 1\2 (2 1\2) cm.

Fell fra retten slik: Srikk (22) 24 (26) m, ta 1 m løs av, strikk 2 m r sammen, trekk den løse m over,strikk (15) 17 (19) m. Stikk 3m rett sammen,strikk (22) 24 (26)m.

Fell hver 4.p(med 4 m mindre mellom fell) til det er 5 m igjen mellom fellingene. Samtidig med 3. felling strikk 3 m sammen innenfor de ytterste m i hver side på hver 4.p.2 ganger. Fell av.***

Sy sokken sammen midt bak og under foten . Brett i hullraden øvers og sy løst til på vrangen.Sett et silkebånd i 2.hullraden

(ved kopiering av oppskrift - link til min blogg)

*** Kunne ønske jeg fikk til denne 100% ... Noen som har en gooood forklaring til meg?

8 kommentarer:

  1. så fine tøfler:)

    jeg må nok prøve oppsrifta di :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk :) Nå må jeg snike litt på siden din :D

    SvarSlett
  3. Legg opp med frg 1 på p.nr 2 (41) 43 (45) m.
    Hvilken størrelser er det disse maskene skal tilsvare? Vil legge denne på to do lista mi! =D

    SvarSlett
  4. Tusen takk - det skal jeg måle opp for deg. Har bare fra (41).. ganske sikker på at de er fra Nyfødt :D

    SvarSlett